کد خبر: 1225424
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
آیت الله دژکام:
دکتر علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال کشورمان، به همراه تنی چند از مسئولان سیاسی و ورزشی استان فارس، در حاشیه بازدید خود از امکانات شهر شیراز، میزبان رقابت‌های آسیایی هندبال نوجوانان، امروز به ملاقات امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان فارس رفتند و از نزدیک با ایشان دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، آیت الله لطف الله دژکام امروز در دیدار با رییس فدراسیون هندبال و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس، با تشکر از تلاش‌های همه دست اندرکاران، افزود: امیدواریم میزبانی مسابقات قهرمانی هندبال نوجوانان آسیا که شهریورماه امسال در شیراز برگزار می‌شود، به خوبی انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در فارس تاکید داشتند: مسلما وظایفی بر عهده همه مجموعه‌های فرهنگی، انتظامی و اداری استان برای حسن برگزاری این رویداد ورزشی است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه دادند: امیدواریم همه پای کار بیایند تا یک حرکت ارزشمند فرهنگی و ورزشی در سطح آسیا برگزار شود و شیراز مثل همیشه که از شهر‌های درخشان در سطح دنیا بوده با این حرکت ورزشی بار دیگر نامش در مجموعه قاره کهن آسیا بدرخشد.

دژکام در ادامه سخنانش بیان کرد: ورزش یک وسیله ارتباط بین ملت‌هاست که رشد و توسعه فرهنگی هم به دنبال دارد و هر حرکتی که در حوزه ورزش انجام می‌شود خود به خود در سایر حوزه‌ها هم تاثیر خواهد گذاشت.

امام جمعه شیراز افزود: در شرایط کنونی کشور، باید خیلی هدفمندتر و دقیقتر به مساله ارتباطات بینالمللی و هدفگذاری برای تحقق اهداف فرهنگی بپردازیم.

وی گفت: سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی مانند میراث فرهنگی و گردشگری باید بسته کاری خود را آماده داشته باشند و در کنار مجموعه ورزش خدمات بدهند، مسلما اگر در این فرصت، خدمات مناسب ارائه شود در آینده ده‌ها برابر سود خواهیم برد، چون مقداری عقب‌ماندگی در این قسمت وجود دارد که با تلاش همه جبران خواهد شد.

دژکام افزود: برگزاری مسابقات و رویداد‌های مختلف ورزشی یک فرصت برای استان است، چون ورزشکاران به عنوان سفیر فرهنگی هستند و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها برای معرفی استان و کشور استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ ورزشی باید حس خوب برای سایر ورزشکاران ایجاد کند و زمینه را برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان و کشور فراهم نماید.

وی تاکید کرد: از این فرصت باید حسن استفاده شود و اینطور مسائل کار جهادی است یعنی هنوز به نقطه‌ای از توسعه فرهنگی نرسیدهایم که بگوییم یک بخش خاص می‌تواند همه کار را اداره کند و همه باید به هم کمک دهیم تا کار خوب انجام شود.

آیت الله دژکام بیان کرد: نکته دیگر اینکه به همان نسبت که میزبانی‌های ورزشی یک فرصت است می‌تواند یک تهدید هم باشد و اگر با دقت کار نکنیم دیگران فضا را در دست می‌گیرند و از اشتباهات ما سوءاستفاده می‌کنند چرا که این روز‌ها در معرکه جنگ ترکیبی ما در جایی هستیم که دائم نقطه ضعف را از ما نشان می‌دهند و باید بتوانیم همه به هم کمک دهیم تا رویدادی که برگزار می‌شود تبدیل به یک نقطه قوت از هر جهت شود.

امام جمعه شیراز در پایان خاطرنشان کرد: وجهات ورزشی، فرهنگی و ارتباطات بین‌المللی به نحوی باشد که اگر مقام معظم رهبری فرمودند شیراز در قله فرهنگ است همین قله را نشان دهیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

برچسب ها: هندبال ، ورزش ، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار